Online Marketing Diagnose

Waar zitten de Search (Google) en Social Media  pijnpunten van jouw organisatie? Op welke kanalen liggen de grootste kansen en hoe beweegt de concurrentie zich daar? Om daar een antwoord op te geven is een zorgvuldige diagnose nodig. Want, zonder heldere diagnose geen concreet behandelplan.

Doelgroep onderzoek:waar zijn uw klanten of patiënten actief? 

Voordat u tot een communicatieboodschap kunt komen is het verstandig om eerst te onderzoeken waar uw huidige en potentiële klanten of patiënten zich bevinden. Waar zoeken ze op in Google en wat komen ze dan tegen (organisch & Ads)? Zitten ze op Facebook, Instagram of LinkedIn? Zijn ze actief binnen groepen, zoeken naar video’s in YouTube? En, kunnen op basis van interacties zien hoe ze zélf de pijnpunten formuleren die ze ervaren.

Wat bieden uw concurrenten aan? 

Iedereen kan keuzes maken, en dus ook kiezen voor uw concurrent. Om ervoor te zorgen dat men de weg naar uw organisatie weet te vinden is het noodzakelijk om inzicht te krijgen in wat uw concurrentie op Social Media en Google doen.

360 graden diagnose

Bij ons staan uw (potentiële) patiënten / klanten centraal. En daarom kijken we zowel naar de vindbaarheid in Google (SEO en AdWords / SEA) en naar de social media kanalen (organisch en Social Ads).

Zo krijgen we een compleet beeld van wat de markt te bieden heeft op zowel Social Media als in Google!

Online Marketing Reseach

Hoe zoekt uw doelgroep in Google (SEO & SEA)? Op welke Social Media kanalen is uw doelgroep actief? Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en LinkedIn. En wat laat uw concurrentie daar zien? Dit soort zaken zijn cruciaal om inzichtelijk te hebben voordat er aan een behandelplan gewerkt kan worden.