HET VERHAAL ACHTER SWEETSPOT ONLINE MARKETING

“When life gives you lemons, make lemonade”

Om patiënten en klanten in de Health en Wellness wereld te vinden en aan je te binden is het vinden van de ‘sweetspot’ in de online communicatie cruciaal.
Het realiseren van concrete resultaten staat uiteraard centraal; je moet natuurlijk wel actie durven ondernemen om actief nieuwe patiënten of klanten binnen te halen. Maar zeker in deze branche moet dat met respect voor de (vaak kwetsbare-) situatie van de patiënt of klant.

En hoe zit het dan met die lemons?

Om als online marketeer de sweetspot van o.a. patiënten te vinden, helpt het als je naast vakinhoudelijke expertise ook een ‘ervaringsdeskundige’ bent. En zo gebeurde het dat ik (Rob Baijens) in 2011 geconfronteerd werd met een erfelijke hartafwijking zonder enige klachten te ervaren. Preventief kreeg ik een S-ICD defibrillator geïmplanteerd van de fabrikant Boston Scientific die mijn leven zou moeten redden in het geval van een plotselinge hartstilstand. In 2018 redde de S-ICD mijn leven na 7 hartstilstanden in 3 uur tijd. Zo werd ik onverwacht ‘patiënt’ en kon ik ervaren hoe belangrijk patiëntencommunicatie kan zijn. Voor mij aanleiding om Boston Scientific te gaan helpen met hun ‘sweetspot’ in communicatie door mijn expertise als online marketeer én patiënt in te zetten. Zo maakte ik van mijn eerste ‘lemon’ goed smakende limonade! Dit smaakte naar meer en heeft me enorm gemotiveerd om me specialiseren in Health en Wellbeing online communicatie. Want, niets geeft meer voldoening dan bedrijven te helpen andere mensen te helpen healthy & happy te worden! 

TEAM SWEETSPOT

Rob Baijens – online marketeer
Sandra van Pernis – content specialist
Thadeo Dapper – campagne manager